עמנואל • לאיזה גפני להאמין? "לא עזר להם שהודיעו כי אינם מבקשים תקציבים"

    ישראל פריי 3 Comment on עמנואל • לאיזה גפני להאמין? "לא עזר להם שהודיעו כי אינם מבקשים תקציבים"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם המניע במאבק חסידי סלונים בעמנואל היה כספי או ערכי ? מסתבר שתלוי את מי שואלים, ואפילו …מתי שואלים.

    חה"כ משה גפני טען בראיון כי כל המאבק נבע ממניעים כספיים, וזכה לתגובות נזעמות מצד חסידות סלונים, ואף איחד נגדו את כל חכי"ה של אגודת ישראל, שיצאו נגד האמירה בחריפות.

    שום דבר לא הכין את 'קול חי' למסמך שכתבינו הוציא מהארכיון, ובו מאמר שגפני עצמו כתב בתקופת המאבק בעמנואל, ובו טוען גפני נחרצות כי ההורים הלכו למאסר אך ורק "על כבודו המטופש של השופט", וכי לפרשייה לא היו מניעים תקציביים כלל.

    תמונה 2 (2)

    במאמר ארוך שפירסם אז חה"כ משה גפני, כתב בין היתר: "האנשים הללו הלכו לכלא, כי השופט הזה החליט, שאם הם לא ישלחו את ילדיהם ללמוד במקום שבו הוא רוצה, זהו ביזיון בית המשפט". הוא הוסיף כי "הם לא הלכו לכלא על שום דבר אחר, רק על כבודו המטופש של השופט. לא עזר להם שהודיעו כי אינם מבקשים תקציבים מהמדינה, ואינם דורשים כלום, מלבד לחנך את בנותיהם במקום שחפצו. הוא החליט לאן עליהם לשלוח את ביתם, ואם לא – עליהם ללכת לכלא".

    תמונה 1 (3)

    הבוקר פירסמה ועדת הרבנים של תנועת 'דגל התורה' מכתב הבהרה לדבריו של גפני, ובו כתבו כי בדבריו "לא הייתה כוונה כלשהי להטלת דופי ח"ו בהנהלת קהילות קדושות בישראל ובמעשיהם להעמדת החינוך הטהור". המכתב -שנתפס כהתנצלות של גפני באיצטלא מכובדת- קורא להתרחק מדברים המביאים מחלוקת, ולהתלכד להרבות כבוד שמיים.

    ב"אגודת ישראל" הגיבו לפירסום המכתב, גורם ב'אגודה' אמר הבוקר ל'קול חי': "התנצלות גפני מקובלת עלינו ומכובדת. לא חשבנו שנציג ציבור חשוב ובר עשייה כגפני יפגע בזדון בקהילה קדושה ובעומד בראשה שליט״א, אך קיימנו חובת מחאה כדין, בשל אופן פרסום הדברים שהתפרשו כפגיעה כאדמו״ר מסלונים ומאבק היהדות החרדית בפרשת עמנואל. עם הבהרת הדברים בידי רבני דגל – שכפי עדותם קיימו מולו בירור לוודא שאין כך פני הדברים – הרי שההתנצלות בשמו מתקבלת וכי ההדורים יושרו כבעבר".
    הגורם האגודאי הוסיף שעל חסידות סלונים להודיע הכרעתם בנידון לאור ההתנצלות הברורה, אך מבחינת אגודת ישראל, הענינים חוזרים לאשורם כרגיל.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      השאלה הגדולה היא האם יעקב אשר המפחיד יכנס לכנסת? או שפועלי הברוכים מהעת האחרונה הצליחו…………….
      אם יש למישהו רעיון נוסף איך להרחיק את אשר מהכנסת שיפנה לירח טוקר (אולי צריך שגריר נוסף באו"ם………………

    2. 2

      אחח….. מוישה! מוישה! מי הרשע הזה שהעלה את הכתבה הזו באוב מלפני חמש שנים. דפק אותך כהוגן!

    3. 1

      גפני כותב שאפילו שהודיעו שיוותרו על תקציבים השופט לא הסכים ואילו עכשיו אמר בשם הרב אלישיב זצ"ל שהמאבק בעיקרו התחיל על תקציב כי היו יכולים לפתוח מוסד פטור ואז היה נמנע הבאלגן והם לא רצו ומזה הסתבך הסיפור אחכ לאחר פסק השופט שאמר שצריך לשמוע לשופט ולא לרבנים על זה היתה ההפגנה